• Vereniging

• Onze club bestaat uit een fantastische groep mensen, die allemaal op hun eigen manier verbonden zijn aan VVM.

Historie

De Voetbal Vereniging Monnickendam is opgericht op 18 september 1930 en is de enige veldvoetbalvereniging in Monnickendam. Bij de oprichting had de vereniging de beschikking over één veld; het terrein in Overleek op het Overlekergouw. Na de periode op het Overlekerveld kreeg onze vereniging de beschikking over ook weer één veld aan de Marijkestraat. Op 4 mei 1960 kreeg onze vereniging de Koninklijke goedkeuring.

Omstreeks 1970 kwam de overgang naar het huidige complex op het sportpark Markgouw, waar wij de beschikking kregen over 5 velden en een trainings-veld, welke van de gemeente Monnickendam worden gehuurd. Tijdens het seizoen 1981 – 1982 werd het houten gebouw verbouwd tot de stenen kantine en kleedkamers die wij nu hebben. Doordat het aantal leden terugliep en de Atletiekvereniging een accommodatie nodig had, heeft de voetbalvereniging 2 velden moeten afstaan aan de Atletiekvereniging.

Gezien de enorme toeloop de laatste jaren van nieuwe leden hadden wij deze velden er nu nog graag bij gehad.
    Momenteel beschikt onze vereniging van ruim 450 leden over 3 voetbalvelden, 1 trainingsveld, een kantine, een bestuurskamer, een wedstrijdsecretariaat, 8 kleedkamers, 2 scheidsrechterkleedkamers en een EHBO-massage-kamer.

De vereniging is onderverdeeld in drie afdelingen, te weten:
    een jeugdafdeling, een zaterdagafdeling en een zondagafdeling.
    Naast het voetballen worden er tal van andere activiteiten georganiseerd voor de jeugd en de senioren.