• Zaterdag 16 maart 2019

Wedstrijdverslag WV-HEDW MO11-2 - Monnickendam MO11-1

Het is koud en nat en het waait hard, maar de wedstrijd gaat door vandaag en de meiden van de MO11-1 van Monnickendam verzamelen om 07:45 uur bij de Grote Kerk en reizen af naar de Watergraafsmeer in Amsterdam voor de wedstrijd tegen WV-HEDW.

Luna is vandaag verhinderd en de plaats onder de lat wordt de eerste helft door Nena ingevuld. Ondanks de harde tegenwind gaan de meiden goed van start en de wedstrijd begint met enkele kansen voor Monnickendam. Jenny en Annabel vallen samen aan. Jenny schiet zelf. De bal is voor de keeper. Even later is er een nieuwe doelpoging van Jenny, hoog op het doel geschoten, maar de keeper kan de bal wederom keren. Zoey speelt vandaag op het middenveld. Elena, Lieve en Dana nemen de zaken achterin waar. Monnickendam valt weer aan. Een voorzet van Shantey gaat voorlangs.

Na een kleine tien minuten spelen is ook WV-HEDW wakker en de wedstrijd keert. WV-HEDW opent de score met een fraai schot in de kruising: 1-0. Nena keept goed en moet nu diverse malen in actie komen om een snelle grotere voorsprong voor de thuisploeg te voorkomen.

Dan is Monnickendam weer aan zet. Floor voetbalt goed op het midddenveld. Zij draait van haar tegenstander weg en stuurt Shantey weg. Het leidt niet tot een doelpunt.

Een hoge bal op doel van WV-HEDW wordt door Nena knap over het doel getikt. Na de corner wordt er weer op doel geschoten, maar Nena weet de bal te stoppen. Vlak voor de time-out is het echter wel raak. De spits van WV-HEDW is sterk aan de bal, pingelt zich vrij en schiet hoog in het doel raak: 2-0.

Monnickendam valt aan, op zoek naar een aansluitingstreffer, komt diverse keren voor het doel, maar het laatste stapje, een knap schot op doel, komt steeds maar niet. Shantey krijgt een grote kans alleen voor de keeper, maar prikt de bal langs de verkeerde kant van de paal.

Floor verdedigt mee en voorkomt de voorzet, maar wordt door de harde bal op haar knie korte tijd uitgeschakeld. Noa komt voor Floor in de plaats binnen de lijnen. Floor kan later alsnog de wedstrijd hervatten.

Nena houdt Monnickendam in de wedstrijd. Diverse voorzetten bokst zij knap weg en ze heeft geluk als een schot via de lat over gaat. Zoey schiet ook nog verdedigend te hulp en tikt een doelpoging van de thuisploeg naast. Monnickendam staat onder druk. Een schot op doel gaat via de buitenkant van de paal naast. Dana verdedigt mee en moet een corner weggeven.

In de laatste minuut voor de rust komt WV-HEDW wel tot een doelpunt. Nena stopt de bal, maar krijgt deze niet onder controle. De bal blijft liggen en kan worden ingetikt: 3-0. Dan is het tijd voor de limonade.

Na de rust staat Dana op doel. Hoewel Monnickendam de tweede helft de harde wind in de rug heeft, weten ze hier niet van te profiten. WV-HEDW is vol zelfvertrouwen aan de tweede helft begonnen, wint de duels en is moeilijk van de bal te zetten. Na vijf minuten spelen in de tweede helft valt de 4-0 en nog voor de time-out wordt het ook 5-0.

Na de time-out gaat Shantey alleen op de keeper af. Zij komt goed uit haar doel en wint het duel. In de tegenaanval heeft WV-HEDW meer succes. Een afstandsschot dat nog met de vingertoppen door Dana kan worden beroerd zeilt in de hoek: 6-0.

Een uittrap van Dana komt met het windje lekker mee voorin bij Jenny en Shantey terecht, maar zij komen niet langs de keeper. Kort daarop is er weer zo'n verre uittrap van Dana die bij Shantey terecht komt. Zij schiet van ver en hoewel de keeper ver voor haar doel staat, komt het schot toch tegen de keeper van WV-HEDW. De tegenaanval die hierop volgt kan wel worden verzilverd: 7-0. De gifbeker moet helemaal leeg vandaag en in de laatste paar minuten wordt het ook nog 8-0 en 9-0.

Het is knap dat de meiden van Monnickendam de koppies niet laten hangen en, hoewel de uitslagen anders doen vermoeden, goed blijven voetballen, maar de klasse omhoog na de eerste competitiehelft valt niet mee.