• Zaterdag 29 augustus 2020

Wedstrijdverslag vv Zwanenburg MO13-1 - Monnickendam MO13-1

Het zonnetje schijnt als de meiden van de MO13 om 09:15 uur verzamelen bij de Grote Kerk. Er mag weer gevoetbald worden! Iedereen staat te trappelen om weer eens 'voor het echie' te voetballen. Vandaag staat de eerste wedstrijd voor de bekercompetitie, uit tegen Zwanenburg, op het programma.

Bij aankomst in Zwanenburg is het zonnetje verdwenen achter een grijs wolkendek, maar tijdens de wedstrijd valt het regenbuitje mee. Meer regen valt gelukkig pas ná het laatste fluitsignaal.

Elena verdedigt vandaag het doel. Zwanenburg laat Monnickendam direct vanaf de aftrap rustig combineren. Al na twee minuten spelen komt Monnickendam op voorsprong. De bal gaat van Annabel naar Nena en door naar Michelle. De keeper ligt eerst nog in de weg, maar Michelle kan de bal die over de keeper heen springt in tweede instantie toch in de goal tikken: 0-1.

Een paar minuten later valt de bal voor Annabel. Zij schiet, maar de keeper van Zwanenburg redt. Zij verlengt de bal, tikt deze naast en Monnickendam krijgt een corner. Lana, Dana, Zoey en Jill verdedigen vooruit op het middenveld. Nena, Annabel en Michelle spelen voorin. Jenny komt erin voor Lana. Een schot van Zoey is voor de keeper. In de elfde minuut speelt Michelle vanaf links naar Isa. Haar doelpoging gaat net naast.

Later gaat de bal van Lana in het middan naar Zoey op rechts. Zij zet voor. De bal wordt over getikt door een verdediger. De wedstrijd is aardig in evenwicht. Monnickendam heeft iets meer balbezit, maar er is weinig gevaar voor de beide doelen.

Acht minuten voor rust is er een rush van Zwanenburg over links. Zara en Zoey kunnen verdedigend niet afdoende ingrijpen en een diagonaal schot op doel is raak: 1-1.

Monnickendam valt aan om de voorsprong te herstellen. Michelle legt af op Dana. Haar schot van buiten de zestien meter gaat over. Daarna is er een uitval van Michelle over links. Zij speelt diep op Annabal. Annabel komt vrij voor de keeper en kiest goed een hoek, maar de bal gaat nét naast. Er is een aanval van Isa en Zara naar Annabel, door naar Michelle op rechts. Zij krijgt de bal niet op tijd onder controle en Zwanenburg kan verdedigen.

Een paar minuten voor de rust rukt Annabel vanuit de tweede lijn op met de bal aan haar voet. Zij schiet over de grond en de bal schuift onder de keeper door: 1-2. Niet veel later geeft Zoey de bal mee aan Annabel. Zij tikt de bal in één keer door naar Michelle. Michelle schiet tegendraads de bal in de hoek: 1-3.

Daarna is het rust.

Na de rust houdt Monnickendam het overwicht. Al in de eerste minuut van de tweede helft legt Michelle terug op Annabel. Zij schiet in de handen van de keeper. De aanvallen volgen elkaar snel op. Dana ontvangt de bal voor het doel en schiet vanuit de draai op de buitenkant van de paal. Michelle zet voor vanaf links. Dana kan net haar voet er niet tegen krijgen. Een schot van afstand van Annabel komt op de lat. Zoey geeft een steekpass op Michelle. Zij zet voor. Dana glijdt in, maar mist de bal wederom net aan en de bal gaat voorlangs.

Ook Zwanenburg valt aan, maar Nena verdedigt en slaat de aanval af. Monnickendam is gelijk weer voorin te vinden.

Michelle legt terug op Annabel. Zij passt op Dana, die wederom slechts een paar milimeter te kort komt om de bal in het doel te tikken. Zoey schiet diep op Michelle. Zij schiet naast. Monnickendam dringt continu aan, maar drukt niet door.

Pas na tien minuten spelen in de tweede helft komt Monnickendam weer tot scoren. Een doelpoging van Isa wordt geblokt en valt voor de voeten van Nena, die van ver hard uithaalt en scoort: 1-4. Even later legt Isa de bal terug op Zoey. Zoey schiet in één keer de bal hoog voor het doel naar Dana, maar de verdediger zit er goed bij. Lana komt erlangs op rechts en schiet in de handen van de keeper.

Halverwege de tweede helft zet Lana goed voor op Isa bij tweede paal. Isa schiet geplaatst in de hoek: 1-5.

Monnickendam blijft aanvallen en kansen creëren, maar veel kansen blijven nog onbenut. Michelle schiet vanaf rechts op doel, maar de hoek is te klein en de bal is voor de keeper. Een klein kwartier voor tijd gaat een hoge bal van Zara over alles en iedereen heen en belandt in het doel: 1-6.

In de slotfase gaat ook Zwanenburg meer vooruit voetballen en krijgt zowaar diverse kansen. Na een onoplettendheid bij Monnickendam achterin komt de bal op de paal. Even later gaat de spits van Zwanenburg alleen op keeper Elena af. Elena verkleint haar goal en het schot gaat naast.

Monnickendam komt er weer uit. Dana verlengt een schot richting het doel, maar het mist kracht. Zwanenburg komt met twee spelers voor het doel van Elena, maar de doelpoging gaat naast. Zwanenburg krijgt nóg een kans, maar komt slechts tot een corner. Vervolgens is er een afstandsschot van Zwanenburg. Elena redt.

Dan valt Monnickendam weer aan. Michelle krijgt de bal voorin en kapt haar tegenstander uit, maar ze schiet vervolgens naast. Een paar minuten voor tijd valt Zwanenburg aan over links en schiet hoog op doel. Elana kan de bal nog aantikken, maar de bal gaat er toch nog in en Zwanenburg verkleint de achterstand: 2-6.

De laatst minuten zijn weer voor Monnickendam. Een schot van Zara wordt door de keeper gepakt. Tot slot is een voorzet van Michelle te hard en gaat over iedereen heen. Dana houdt de bal nog binnen en legt de bal terug op Jenny. Jenny schiet beheerst in de hoek en brengt de eindstand op 2-7.

2-7 is een overtuigende overwinning, maar het had ook zomaar een uitslag in de dubbele cijfers kunnen zijn, als Monnickendam minder nonchalant met de kansen was omgesprongen. Evengoed een prima prestatie! Op naar volgende week, als Monnickendam de dames van Buitenboys op bezoek krijgt.