• Zaterdag 9 april 2022

Wedstrijdverslag SDOB MO15-1 - Monnickendam MO15-1

De dames van de MO15 vertrekken vanaf De Grote Kerk naar Broek in Waterland voor de derby tegen streekgenoot SDOB.

Het veld is behoorlijk nat, maar het zonnetje breekt door en de wedstrijd gaat van start. Monnickendam heeft slechts twee wissels vandaag. Isa verdedigt de eerste helft het doel.

De wedstrijd gaat vrij gelijk op. Monnickendam valt aan. Het schot is slechts een rollertje in de hoek, die eenvoudig voor de keeper van SDOB is. Dan komt SDOB er snel uit. De voorzet komt in de handen van keeper Isa. Daarna is Monnickendam weer voorin te vinden. Annabel ontvangt de bal rechts voorin en schiet van buiten de zestien diagonaal op doel. De bal komt op het dak van de goal. Later is er een voorzet van Michelle vanaf links op Annabel aan de andere kant van het strafschopgebied. De bal kan echter niet door Annabel worden ingeschoten. Michelle wordt diep gestuurd en loopt de zestien in. Haar schot gaat links voorlangs.

De wedstrijd is veertien minuten oud als SDOB aanvalt en Monnickendam rondom het doel omsingelt. Monnickendam krijgt de bal niet weg. Bij de tweede paal valt de bal voor de voeten van de spits van SDOB. Zij tikt de bal niet hard, maar ver genoeg in de hoek raak: 1-0.

Vier minuten later valt Monnickendam aan. Ilse zet goed door rechts op het middenveld en speelt de bal naar Michelle voorin. Zij komt alleen voor de keeper en kiest goed de uiterste hoek en maakt de gelijkmaker.

SDOB valt aan. Lotte zet goed haar lichaam erin en verdedigt de bal over de achterlijn. SDOB krijgt een corner. Er volgt een fase waarin SDOB meer aanvalt. Daarna komt Monnickendam er weer uit. Tess geeft de bal met een dieptepass mee aan Michelle. Zij trekt naar binnen vanaf de linkerkant en schiet, maar de bal belandt in het zijnet. Daarna gaat SDOB weer naar voren. Lana haalt het schot er goed uit. Monnickendam valt aan. Ilse schiet. Het schot is te ver en mist kracht.

Monnickendam krijgt nog een corner. Annabel geeft voor op Zoey, die vanaf de rand van het strafschopgebied hard in de handen van de keeper schiet. Met de 1-1 op het scorebord gaan de dames rusten.

Na de rust staat Elena onder de lat. SDOB valt gelijk aan. Elena moet ervoor duiken. Zij is er op tijd bij. Een volgend schot is ook voor Elena. SDOB valt opnieuw aan. Isa verdedigt goed. De aanval is nog niet voorbij. Ook Mara verdedigt goed mee. SDOB blijft aanvallen. Het schot is wederom voor keeper Elena.

Monnickendam overleeft het eerste offensief van SDOB na rust en geeft tegengas. Michelle rukt op over links. Zij moet voorgeven, maar kiest ervoor zelf te schieten. De bal gaat in het zijnet. Kort daarop schiet Michelle opnieuw vanaf de zijkant. De bal gaat net voorlangs. Een volgende doelpoging is voor de keeper van SDOB.

De tweede helft is pas een paar minuten oud. Monnickendam valt aan. Jill geeft de bal mee aan Annabel op rechts. Zij geeft goed voor op Michelle, die vrij voor de keeper staat en de bal beheerst in het doel schiet. Zij zet Monnickendam daarmee op een 1-2 voorsprong.

Monnickendam valt aan over links. De bal passeert de keeper, die ver uit haar doel is, maar de bal passeert ook Zara voor het doel. Ook Annabel komt niet tot een schot op doel.

SDOB komt terug in de wedstrijd. De spits rukt op door het midden. Monnickendam grijpt niet goed in. De spits kan doorlopen en op doel schieten en schiet knap in de verre hoek de gelijkmaker in het doel: 2-2.

Monnickendam probeert de voorsprong te herstellen. Zara gaat alleen het strafschopgebied in en komt hard in botsing met de keeper. Zij raakt geblesseerd aan haar knie. Even later schiet Ilse van buiten de zestien op doel. De bal is voor de keeper. Ook SDOB valt aan, maar de bal is eenvoudig op te rapen door Elena. Zoey geeft de bal op links mee aan Michelle. Haar voorzet hoog voor het doel wordt door de keeper gevangen.

SDOB vangt de bal op als Monnickendam uitverdedigt. De spits loopt Jill eruit en schiet op doel. De bal lijkt houdbaar voor Elena, maar zij laat de bal ongelukkig door haar benen glippen en SDOB komt op een 3-2 voorsprong.

Michelle onderschept de bal goed en geeft deze mee op rechts aan Annabel. Het ruikt naar buitenspel, maar het spel mag door. Annabel geeft voor op Ilse, maar zij stuit op de keeper.

Monnickendam blijft voetballen om de achterstand weg te werken, maar de tijd begint te dringen. Er resteert nog maar tien minuten speeltijd. Dan krijgt Michelle de bal mee van achteruit. Zij twijfelt niet en schiet van hele grote afstand met een grote boog fraai in één keer in het doel: 3-3.

Monnickendam zet nu door. De bal gaat naar Ilse in het midden voor in het strafschopgebied. De bal gaat naar Annabel rechts voorin. Haar voorzet komt goed bij Michelle voor de goal. De keeper ligt nog in de weg, maar Michelle weet de bal er alsnog in te prikken en zij zet Monnickendam op een 3-4 voorsprong. Even later speelt Michelle de bal vanaf de linker zijlijn over de hele naar Annabel op rechts. Zij laat de bal van haar voet springen, waardoor de bal voor de keeper is.

SDOB geeft het nog niet op en komt er uit over rechts. Het schot op doel is heel hard, maar Elena stopt de bal met overtuiging. Een afstandsschot van SDOB daarna gaat naast. SDOB valt nogmaals aan. De spits pingelt iedereen eruit en lijkt zo het doel in te lopen, maar vlak voor de goal stopt Isa de bal met een fraaie sliding.

Monnickendam houdt de voorsprong vast. Twee minuten voor tijd komt Monnickendam nog één keer in de aanval. Annabel krijgt de bal. Zij schiet zelf met links op doel waar ze eigenlijk had moeten afspelen, maar de keeper verslikt zich in de bal en laat deze door haar benen glippen. Met deze 3-5 is de wedstrijd definitief beslist en steekt Monnickendam de zwaar bevochten punten verdiend in de zak.