• Zaterdag 26 november 2022
    Door: Peter Snel

Wedstrijdverslag RCZ MO15-2 - Monnickendam MO15-1

Vandaag spelen de dames van Monnickendam MO15-1 in Zaandam, uit tegen RCZ. Keeper Isa is geblesseeerd, dus Elena verdedigt vandaag de hele wedstrijd het Monnickendamse doel. Lieve, Melanie en Isabel beginnen als wisselspelers op de bank.

De eerste aanval is voor RCZ. Dan valt ook Monnickendam aan. De bal gaat van rechts naar Zoey in het midden, die de bal goed aflegt op Ilse links, maar Ilse schiet in de handen van de keeper.

Na zeven minuten spelen is er een prachtige aanval van Monnickendam. Zara loopt vanaf de linkerkant het strafschopgebied in. Demi en Annabel zijn goed meegelopen op rechts. Zara geeft de bal goed af op Demi. De keeper is uit positie en Demi schiet netjes de 0-1 in het doel.

Een aanval over rechts loopt van de inworp van Faye naar Demi en door naar Isabel, die goed langs de rechterzijlijn oprukt naar voren en afgeeft op Demi aan de binnenkant. Het schot van Demi wordt tegengehouden door de verdediger en de bal is vervolgens voor de keeper.

RCZ schiet de bal richting het doel van Monnickendam. Elena komt op tijd uit haar doel. Monnickendam valt weer aan met Zara in het midden. Zij passt naar Annabel op rechts, die voorzet op Ilse voor het doel, maar de voorzet is net te hard. Een doeltrap van RCZ is niet goed en Ilse kan de bal opvangen, maar zij weet niet voor gevaar te zorgen.

Na een half uur spelen staat Tess vlak bij de hoekvlag buitenspel. RCZ neemt de vrije trap. De bal komt niet ver genoeg. Monnickendam vangt de bal op. Zara schiet van 20 á 25 meter met een grote boog over de keeper de 0-2 in het doel.

RCZ speelt een beetje onzeker achterin. Veel ballen die het spel in gebracht worden komen bij Monnickendam terecht, maar Monnickendam vergeet dit uit te buiten en haalt er te weinig voordeel uit.

Monnickendam omsingelt het strafschopgebied van RCZ met Isabel en Lieve op links en Tess net aan de binnenkant. De bal wordt afgelegd op Melanie. Zij speelt de bal naar Zara, die van afstand schiet, maar naast het doel mikt. Monnickendam valt wederom aan met Isa en Lieve op links. Lieve betrekt Zara en Tess goed in de aanval. Zara schiet op de lat.

Monnickendam zet RCZ nu meer onder druk. Er is een corner voor Monnickendam. Een schot van Melanie smoort in de drukte voor het doel. Zara schiet net naast. Dan gaan de dames de rust in.

Vlak na rust krijgt Monnickendam een cadeautje van RCZ. Een cornerbal hobbelt plompverloren voor de voeten van Isabel, die in de doelmond staat en zij schiet beheerst de 0-3 in het doel.

Even later gaat de bal van keeper Elena naar Zara. Zij speelt snel de dieptepass op Annabel aan de rechterkant. Annabel geeft voor op Isabel, die weer vlak voor het doel in het doelgebied staat. Eerst raakt ze de bal niet goed, maar ze herstelt en tikt de bal er alsnog in: 0-4.

De tweede helft is een klein kwartiertje oud als Isabel een schietkans net buiten de zestien krijgt. Zij schiet haar derde doelpunt er in, maar de hattrick gaat niet door, want het doelpunt wordt afgekeurd wegens buitenspel.

Drie minuten voor tijd valt Monnickendam aan met Melanie en Isabel aan de linkerkant. De bal komt in het midden bij Ilse, die van buiten het strafschopgebied op doel schiet. De keeper laat de bal van haar knieën springen. Demi loopt goed door en zet Monnickendam op een 0-5 voorsprong.

In de laatste paar seconden van de wedstrijd gaat Nena mee naar voren. Zij dribbelt het strafschopgebied in en schiet. Haar schot wordt geblokt. Ze krijgt een herkansing, maar schiet over. Het is het laatste wapenfeit van de wedstrijd en Monnickendam keert met drie punten en een overtuigende overwinning op zak huiswaarts.