• Zaterdag 10 september 2022

Wedstrijdverslag RCZ MO15-1 - Monnickendam MO15-1

Vandaag de tweede wedstrijd van het seizoen, uit tegen RCZ in Zaandam. Isa staat onder de lat. Lola, Nena, Lotte en Faye starten achterin. Zara, Zoey en Isabel beginnen op het middenveld en Demi, Ilse en Annabel vormen de voorhoede. Elena, Melanie en Hiyab zijn de eerste wissels.

Direct vanaf de aftrap valt RCZ aan. De bal rolt het strafschopgebied in, maar is eenvoudig voor keeper Isa. Enkele minuten later speelt Zara van achter uit diep op Ilse. De bal schiet net te ver door en wordt onderschept door RCZ. Monnickendam blijft wel in de aanval. Ilse valt geblesseerd uit. Elena vervangt haar. Zoey speelt een dieptepass op Demi. De bal is te hard voor haar.

Daarna valt RCZ aan. Lotte, Faye, Nena en Lola houden het goed dicht achterin. Ook keeper Isa komt een keer goed uit haar doel en heeft goed oog voor haar medespelers bij het uitverdedigen. Zara rukt op vanuit de achterhoede en geeft de bal mee aan Annabel op rechts. Zij loopt de zestien in en schiet. De keeper stopt de bal met haar voet. RCZ valt vervolgens aan en geeft voor vanaf de rechterkant. De bal gaat over iedereen heen. Lotte moet achterin in actie komen en werkt de bal goed weg. RCZ krijgt een corner. Isa bokst de bal knap weg, maar moet wel een nieuwe corner prijsgeven. Zara wint haar duel en geeft de bal aan Demi mee voorin. Monnickendam valt aan, maar het is buitenspel.

Elena loopt met de bal aan de voet over de middenlijn. De bal gaat naar rechts via Zoey naar Annabel. Zij geeft voor op Demi die vlak voor de goal staat, maar de bal rolt haar voorbij. Dan valt RCZ weer aan, maar Lola en Mara houden RCZ goed buiten het strafschopgebied. RCZ blijft aanvallen. Monnickendam heeft moeite RCZ van zich af te houden. De bal komt midden voor het strafschopgebied en RCZ schiet op doel. Isa vangt de bal echter netjes.

Mara kan niet voorkomen dat RCZ voorzet. Lotte schiet de bal weg, maar de bal valt voor de spelers van RCZ. Het boogballetje is een vangbal voor keeper Isa.

Melanie, Zara, Ilse en Elena combineren rond het strafschopgebied van RCZ, maar komen niet in kansrijke positie voor het doel. Monnickendam krijgt een corner. De keeper kan de bal in de doelmond eenvoudig vangen. Zara ontvangt de bal voor het strafschopgebied, maar wordt door twee tegenspelers in de mangel genomen. De scheidsrechter ziet er geen overtreding in. Kort daarop wordt Zara in kansrijke positie gezet, maar haar schot gaat ruim over.

Melanie verdedigt op het middenveld. RCZ kan toch de bal naar voren spelen en haalt er een corner uit. Zara kopt de bal tot een nieuwe corner. Twee minuten voor rust verdedigen Hiyab en Faye op rechts. Faye werkt de bal over de achterlijn. RCZ neemt opnieuw een hoekschop. Lola zet haar lichaam er verdedigend goed in. De scheidsrechter vindt het een overtreding. De voorzet gaat over keeper Isa heen en wordt vervolgens door RCZ maar nèt voorlangs geschoten. Bij een volgende aanval gaat de bal rakelings naast. Nena neemt de doeltrap. Ilse en Annabel komen er snel uit en rukken op naar voren. De bal gaat naar Annabel op rechts en terug op Ilse in het midden. ‎Ilse schiet op doel. De keeper frommelt de bal met moeite naast het doel. Direct daarna is er nog een Monnickendamse voorzet vanaf rechts. Annabel schiet wederom op doel, maar de bal smoort in de drukte voor het doel. Dan is het rust.

De tweede helft verdedigt Elena het doel. Monnickendam valt aan met Ilse over links. De bal gaat naar Zara in het midden en door naar de rechterkant. De voorzet komt bij Ilse voor het doel. Ilse rommelt de bal in het doel, maar het is buitenspel. RCZ valt daarna aan. Een afstandsschot van buiten de zestien gaat over. Monnickendam komt eruit met Annadal over rechts. Zij geeft voor op Ilse, maar zij krijgt de bal op haar hak. Isa en Zara combineren goed het strafschopgebied in, maar komen niet tot een schot op doel. Dan neemt RCZ het weer over. Faye en Lotte werken de bal over de zijlijn. RCZ valt opnieuw aan en loopt de zestien in. Het een rollertje is eenvoudig voor keeper Elena.

De tweede helft is twintig minuten oud als Monnickendam een uitbal op het middenveld opvangt. Zoey speelt de bal naar Demi, die de bal meteen over de linkerkant meegeeft aan Ilse. Zij loopt schuin het strafschopgebied in en schiet met een mooie boogbal over de keeper de 0-1 in het doel.

Even later lopen Ilse en Annabel het strafschopgebied in. RCZ werkt de bal over de achterlijn. Monnickendam krijgt een corner. Daarna is RCZ weer voorin te vinden. RCZ krijg twee corners direct na elkaar. De tweede corner wordt door Monnickendam bijna in eigen doel gekopt, maar kan nog net voor de doellijn worden weggewerkt. Monnickendam kiest snel de aanval, maar de dieptepass is te hard en een eenvoudige prooi voor de keeper van RCZ.

RCZ gaat in de slotfase op jacht naar de gelijkmaker. Nena en Lotte werken de bal goed weg, maar RCZ blijft druk zetten. Zoey speelt de bal op het middenveld naar Zara. Zij kan de bal op doel schieten. Haar schot wordt van richting veranderd, maar de keeper weet de bal desondanks te pakken. RCZ speelt de bal diep. Keeper Elena komt op tijd uit haar doel en heeft de bal voordat de spits eraan kan komen.

Drie minuten voor tijd krijt RCZ nog een corner. Nena kopt de bal goed weg bij de eerste paal, maar de bal komt op de rand van de zestien bij de spits van RCZ terecht, die hard en hoog in het doel de gelijkmaker erin schiet.

RCZ blijft druk zetten tot in de laatste minuut. Monnickendam moet flink haar best doen om RCZ van zich af te houden, maar houdt stand en neemt toch nog een punt mee naar huis.