• Zaterdag 8 december 2018

Wedstrijdverslag RCZ MO11-1 - Monnickendam MO11-1

Het is koud, nat, het waait en het is nog donker buiten, als de meiden van Monnickendam MO11-1 verzamelen bij de Grote Kerk voor vertrek naar de laatste wedstrijd van de competitie, uit tegen RCZ. Nena moet zich op het laatste nippertje ziek melden. Coach Anton kan daardoor ook niet mee naar Zaandam. Björn neemt het voor Anton waar vandaag. Zonne en Shantey moeten aantreden bij de MO15 vandaag en zijn er dus ook niet bij dit keer.

Het eerste kwartier van de wedstrijd regent het nog steeds. Daarna wordt het het grootste deel van de wedstrijd droog.

RCZ valt eerst aan. Daarna volgt gelijk een tweede aanval. De bal belandt op de paal.

Na vijf minuten spelen schiet RCZ op doel en grijpt Luna ongelukkig mis. De bal glipt door haar handen en rolt in het doel: 1-0.

Een paar minuten later passeert RCZ Dana en schiet op doel. Luna stopt de bal met haar knie.

De wedstrijd is ruim tien minuten oud als RCZ voorin doordrukt, de verdediging van Dana en Zoey doorbreekt en de voorsprong verdubbelt naar 2-0.

Monnickendam mist stootkracht voorin zonder Nena, Shantey en Zonne vandaag en kan niet voor gevaar zorgen voor het doel van RCZ.

Vlak na de eerste time-out schiet Luna uit. RCZ schiet in één keer terug vanaf het middenveld. De bal gaat net naast.

Niet veel later stopt Luna de bal knap. Een volgende aanval gaat het echter fout. RCZ geeft vanaf de achterlijn voor. De bal gaat onder Luna door en de spits van RCZ kan de bal bij de tweede paal intikken en de 3-0 maken.

Monnickendam komt eindelijk ook aan aanvallen toe. Jenny en Annabel vallen samen aan. Er wordt goed door RCZ verdedigd. Het levert Monnickendam een corner op. Vanuit de corner is er direct een counter over de rechterkant van RCZ. De fysiek sterke spits is snel en schiet vakkundig raak: 4-0.

Vlak voor rust is er een blessure van Jenny. Zij wordt gewisseld, maar kan de wedstrijd later gelukkig wel weer hervatten.

RZC is duidelijk de sterkere ploeg vandaag. Enkele minuten voor de rust schiet Dana vlak voor het doel over de bal en is het raak in de verre hoek: 5-0.

Na de rust schuift Zoey wat naar voren en verdedigt op het middenveld. Jenny kiest de aanval en schiet op doel, maar de keeper van RCZ duikt en pakt de bal.

Daarna valt RCZ aan. Een hard schot op doel wordt door Luna gestopt. Zij moet daarbij wel een corner weggeven. De corner wordt weggewerkt, maar de afvallende bal komt bij RCZ terecht en de bal wordt alsnog goed ingeschoten: 6-0.

Een volgende aanval van RCZ wordt wel weer gepakt door Luna. Monnickendam kan daarna aanvallen. Jenny komt echter niet verder dan een rollertje op doel, dat makkelijk door de keeper op te pakken is.

RCZ is nog niet tevreden met de ruime voorsprong en verslapt niet. Zoey blokt een aanval, maar de bal valt alsnog voor de spits van RCZ en zij rondt netjes af: 7:0.

Direct daarna staat Luna de spits van RCZ danig in de weg. Tot twee keer toe schiet de spits recht op Luna, die de bal alleen maar terug kan kaatsen. De derde poging achtereen is het wel raak en de bal verdwijnt door de benen van Luna toch nog in het net: 8-0.

Na de time-out wordt een schot van RCZ knap door Luna met de voeten gestopt. Een schot van RCZ in de herkansing belandt in het zijnet. Het levert RCZ wel een corner op, maar het schot gaat naast.

Monnickendam komt er niet aan te pas vandaag. RCZ is te sterk. De voorsprong loopt nog op naar 9-0 door een schot vanuit de tweede lijn. Ook de tiende gaat er nog bijna in, maar Luna voorkomt de dubbele cijfers. Zij stopt de bal met haar voeten, waarna de bal vanuit de kluts op de paal belandt.

Monnickendam valt nog één keer aan, maar de doelpoging gaat naast.

Dan is er eindelijk het eindsignaal, waarmee deze voor de meiden van Monnickendam zo moeizame wedstrijd er eindelijk op zit.

Het was tevens de laatste wedstrijd van de competitie, deze eerste seizoenshelft. Een competitie waarin de meiden van de MO11-1 fantastisch gevoetbald hebben en het tot de tweede, of, als Swift alle inhaalwedstrijden nog weet te winnen, in het ongunstigste geval derde plaats heeft geschopt. Een geweldig resultaat! Ik zeg: 'Gefeliciteerd!' Op naar nog zo'n mooie competitie in 2019!