• Zaterdag 23 april 2022
    Door: Peter Snel

Wedstrijdverslag Monnickendam MO15-1 - sv. De Meteoor MO15-1

Vandaag komt sv. De Metoor op bezoek. Het is mooi weer en de meiden spelen op het A-veld vandaag. Isa verdedigt het doel. Lola, Nena, en Zoey starten achterin. Op het middenveld staan Jill, Tess, Lana en Isabel. Michelle, Zara, en Ilse beginnen voorin. Mara en Noa zijn de eerste bankzitters.

Het eerste offensief is voor Monnickendam. Zara doet een doelpoging, maar van het schot over de grond is de keeper van De Meteoor niet onder de indruk. Zoey en Jill wisselen elkaar af. Zoey schuift nu meer naar voren. Isabel en Zoey combineren op het middenveld. Zoey passt de bal naar voren. De bal gaat door naar Michelle. Zij schiet hard op de handen van de keeper. Kort daarop valt Michelle nog een keer aan. Zij loopt met de bal de zestien in. Haar doelpoging belandt in het zijnet.

In een nieuwe aanval van Monnickendam speelt Tess naar Michelle op links. Michelle geeft voor op Ilse. De bal gaat net aan haar voorbij. Kort daarop wordt de bal door Monnickendam vanaf de rechterkant het strafschopgebied ingespeeld. Michelle komt vrij voor het doel, kiest goed de hoek en maakt de 1-0.

Na de aftrap vangt Monnickendam de bal gelijk weer op en speelt vooruit. Ilse gaat goed met Michelle mee. Michelle wordt de hoek in gestuurd, maar zij verliest daar het duel. Monnickendam zet De Meteoor vast op eigen helft. Er zijn diverse doelpogingen van Ilse, maar de schoten missen kracht.

Er is een tegenaanval van De Meteoor. Lola wordt eruit gelopen, maar de bal is vervolgens eenvoudig voor keeper Isa.

Jill schuift mee naar voren door het midden. Zij kapt haar tegenstander uit en schiet op doel. De bal komt recht op de keeper, die de bal kan vangen. Zoey krijgt de bal in het strafschopgebied van De Meteoor. Haar boogbal gaat maar net voor de paal langs naast het doel.

Monnickendam combineert naar voren. De bal gaat naar Ilse, maar zij staat buitenspel. Even later krijgt Michelle de bal net buiten het strafschopgebied in de as van het veld. Zij maakt zelf haar actie om zich vrij te spelen, maar schiet vervolgens naast. Daarna combineert Monnickendam de bal het strafschopgebied van De Meteoor in. De bal gaat naar Ilse rechts voor het doel, maar zij schiet van dichtbij hoog over.

Zoey gaat met de bal over links naar voren de zestien in. Zij legt de bal goed terug op Michelle, die vrij de 2-0 in kan schieten. Met deze stand gaan de dames de rust in.

Na de rust valt De Meteoor aan. Isa is op tijd bij de bal. Even later verdedigt Nena achteruit terug het eigen doelgebied in. Monnickendam komt er weer uit. Zara stuurt Tess weg. Monnickendam omsingelt het doel van De Meteoor met Tess, Ilse, Michelle en Zoey. Zoey schiet op doel. De keeper laat de bal lopen en de bal gaat maar net naast. Daarna en zet Zoey Michelle goed vrij. Michelle schiet. Uit de rebound schiet Zoey zelf, maar het schot mist overtuiging en gaat naast. Zoey en Michelle combineren even later goed op links. Zoey brengt Michelle in positie. Michelle schiet op de lat. Uit de rebound vangt Isabel de bal op, maar zij komt niet tot een schot op doel.

Ook De Meteoor valt aan, maar Lola en Nena lossen het achterin samen goed op. Tess wordt weggestuurd. Zij legt terug op Zara, maar zij schiet onzorgvuldig en ruim naast. De bal gaat van Zoey en Jill naar Michelle, die het strafschopgebied in loopt en op doel schiet. De keeper tikt de bal naast. Daarna combineren Nena en Michelle goed op het middenveld. Michelle passt naar Tess voor in de punt, maar Tess staat buitenspel. In een nieuw offensief loopt Michelle het strafschopgebied in en schiet op de handen van de keeper. De bal kaatst terug naar Tess, maar zij krijgt de bal niet onder controle en de keeper van De Meteoor kan de bal alsnog pakken.

De Meteoor heeft de tweede helft de wind in de rug en komt er ook af en toe uit. Isa moet nu ook diverse keren in actie komen, maar zij doet alert mee. Na een wissel hervat De Meteoor met een inworp en komt in één keer vrij voor het doel. Het schot wordt knap gepakt door Isa.

Monnickendam vecht zich erlangs op rechts en de voorzet gaat naar Michelle op de punt van het doelgebied. Michelle draait en legt terug op Nena, die knap de linkerhoek uitkiest en de 3-0 maakt.

Tess speelt vanaf het middenveld Michelle aan links voorin. Zij loopt naar het doel, maar schiet dan op de handen van de keeper. Monnickendam verovert de bal langs de rechter zijlijn. De bal gaat naar links net buiten het strafschopgebied waar Zoey vrij staat. Zij schiet in één keer op doel, maar raakt de bal niet lekker. Er is meteen een nieuwe aanval van Monnickendam. De bal wordt vanaf links de zestien in geschoten. De bal passeert Tess en komt bij Ilse terecht, die van dichtbij over het doel schiet.

In de laatste minuut stuurt Nena vanaf het middenveld Michelle diep. Zij loopt alleen op de keeper af en heeft de hoek voor het uitkiezen. Ze schiet beheerst de 4-0 in. Daarmee zit de wedstrijd erop en zijn de drie punten voor Monnickendam.