• Zaterdag 3 september 2022
    Door: Peter Snel

Wedstrijdverslag Monnickendam MO15-1 - SDOB MO15-1

De zomerstop zit erop, maar het is nog altijd zomers warm, eigenlijk nog wat te warm om te voetballen. Vandaag is de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen voor de MO15 van VV Monnickendam, de derby tegen SDOB uit Broek in Waterland.

Hiyab en Melanie debuteren vandaag en beginnen samen met Isabel als de eerste wissels op de bank. Isa verdedigt het doel vandaag. Faye, Zara, Lotte en Lola vormen de achterhoede. Demi, Tess, Nena en Zoey staan op het middenveld. Ilse en Annabel staan in de voorhoede.

SDOB zoekt als eerste de aanval. Daarna is er het eerste offensief van Monnickendam. Annabel zet de bal voor, maar de verdediging van SDOB werkt de bal naast het doel. Even later wordt Annabel vanaf de eigen helft de diepte in gestuurd. De verdediging van SDOB speelt de bal terug en de keeper pakt de bal op. Monnickendam krijgt een vrije trap in het strafschopgebied, maar kan niet voor gevaar voor het doel van SDOB zorgen.

Hiyab komt het veld in voor Faye. SDOB valt nu aan. Hiyab stoort goed, maar wordt toch gepasseerd. Het schot op doel gaat langs keeper Isa, maar ook naast het doel. Bij een volgend offensief van SDOB gaat het schot ruim naast.

Hierna is Monnickendam weer voorin te vinden, maar de keeper van SDOB is op tijd uit haar goal en verijdelt de aanval. SDOB gaat direct in de tegenaanval. Isa moet in actie komen. Met een fraaie duik stopt ze het schot op doel.

Vlak voor rust ontvangt Annabel de bal rechts voorin. Ze schiet de bal in de verre hoek buiten het bereik van de keeper in het doel: 1-0. SDOB valt nog één keer aan. Isa moet weer gestrekt naar de hoek en keert de bal met een knappe duik. Nena werkt de bal weg. Dan is het rust.

Het eerste kwartier na rust gaat het spel vrij gelijk op, zonder uitgesproken kansen voor beide teams. Dan is er een voorzet van SDOB, die knap wordt gepakt door Isa. Monnickendam komt er uit met Zoey, die de bal meegeeft aan Annabel op rechts. Zij zet voor op Tess. Tess raakt de bal niet goed en de bal gaat naast.

Omdat het zo warm is, is er een korte drinkpauze. Daarna wordt de wedstrijd hervat. SDOB valt aan over rechts en schiet. Isa pak de bal eenvoudig. De bal gaat diep op Annabel. Zij raakt de bal eerst kwijt aan haar tegenstander, maar herovert de bal goed en schiet op doel. De bal gaat net voorlangs. Even later speelt Zara de bal vanaf het middenveld goed diep door het midden op Annabel. De keeper is er op tijd bij en onderschept de bal.

SDOB zet nu meer druk. Een schot op doel wordt door Isa wel weg gewerkt, maar niet vastgepakt. SDOB is er snel bij en pakt de aanval weer op. Lola moet een corner weggeven. Isa gaat onder de bal door. Achter haar schiet Lotte de bal goed weg. SDOB blijft aanvallen. Monnickendam heeft moeite om de bal weg te krijgen, maar SDOB haalt er niet meer dan een corner uit.

Monnickendam vecht zich onder de druk uit en komt er heel snel uit met een dieptepass van Ilse op Annabel. Annabel drukt goed door, pakt de bal van haar tegenstander af en schiet met een grote boog in de verre hoek de 2-0 raak.

In de slotfase blijft SDOB op zoek naar een aansluitingstreffer. SDOB krijgt een vrije trap van ver weg. Deze wordt hard op doel geschoten. Isa bokst de bal vakkundig weg. Daarna speelt de spits van SDOB zichzelf knap vrij en schiet maar rakelings naast. Tot slot is er nog een corner voor SDOB, maar Monnickendam is niet van plan om nog iets weg te geven en houdt het doel dicht. Dan zit de wedstrijd erop en steekt Monnickendam de eerste drie punten in de zak.