• Zaterdag 06 november 2021

Wedstrijdverslag Monnickendam MO15-1 - IJburg MO15-3

Deze zaterdag komen de dames van IJburg MO15-03 bij Monnickendam op bezoek. Het is de nummer acht tegen de nummer drie. Isabel is nog geblesseerd. Jill, die vorige week haar arm brak, is aanwezig voor support. Lotte, Elena, Mara, Ilse en Noah starten als wissel.

Monnickendam start met Isa op doel, Lana, Lola, Nena en Faye in de achterhoede, Zoey, Tess en Demi op het middenveld en Annabel, Michelle en Zara in de voorhoede.

Na de aftrap neemt IJburg het initiatief en speelt op de helft van Monnickendam. Dat duurt slechte enkele minuten en dan komt Monnickendam eruit. Bij deze eerste aanval wordt Michelle naar voren gestuurd en zij schiet de bal gelijk strak hoog in de hoek: 1-0. Een minuutje later combineren Michelle en Annabel voorin. Demi is mee naar voren. Michelle krijgt de bal terug van Annabel, maar staat buitenspel. Niet veel later krijgt Zara de bal rechts voorin en zij schiet beheerst diagonaal de 2-0 in het doel.

IJburg valt ook aan. Faye wordt op het middenveld uitgespeeld, maar geeft niet op en herovert de bal. Daarna komt IJburg verder naar voren. Lana moet een corner weggeven.

Vervolgens is Monnickendam weer voorin te vinden. Zara haalt er een corner uit. Het levert geen gevaar op voor het doel van IJburg. IJburg verdedigt uit, maar Tess vangt de bal op het midden weer op. Een dieptepass op Michelle is te hard en loopt over de achterlijn. Monnickendam zet meer druk rond het zestienmetergebied van IJburg, maar het is er druk en IJburg houdt het goed dicht. Zara, Demi en Ilse komen niet tot een vrij schot op doel.

IJburg valt aan. Lola wordt links achterin uitgespeeld en IJburg zet de bal voor. De bal wordt niet goed geraakt en gaat naast.

Het spel verplaatst zich weer naar de helft van IJburg. Zara wordt aangespeeld op rechts. Er wordt gevlagd voor buitenspel, maar de scheidsrechter overruled de grensrechter en laat doorspelen. Zara trekt met de bal aan de voet naar binnen en maakt knap de 3-0.

Bij een volgende aanval van Monnickendam gaat Zara wederom voor eigen succes, maar schiet nu voorlangs. Zij had hier beter kunnen afleggen op Annabel of Michelle, die goed mee naar voren zijn gekomen. Bij een volgende aanval van Ilse en Zara over rechts zet Zara de bal wel voor op Michelle. Haar doelpoging wordt door de keeper van IJburg met de voet gekeerd. Annabel kan daarna ook op doel schieten, maar schiet naast.

Na een half uur spelen komt Ilse na een corner tot een schot op doel vanuit de tweede lijn. De bal mist kracht en gaat recht op de keeper af. Niet veel later trekken Mara en Zara samen ten aanval. Zara gaat er met de bal vandoor, maar raakt de bal maar half en zij schiet naast. In een nieuwe aanval van Monnickendam schiet Ilse vanaf de rand van het strafschopgebied op doel. De keeper raakt de bal nog met haar voet, maar tikt de bal in het zijnet: 4-0. Met deze stand gaan de dames de rust in.

Na de rust verdedigt Elena het doel.

Zoey en Nena combineren goed en rukken op naar voren. Monnickendam krijgt een corner. Tess maakt hands en wordt afgefloten. IJburg valt aan en mag ook een corner nemen. Monnickendam schakelt snel om en valt aan. De keeper komt eruit en Annabel is net te laat. De keeper heeft de bal. Even later kan Zoey op doel schieten, maar ze raakt de bal niet goed en de bal zwaait af. Een nieuwe doelpoging van Zoey van grotere afstand gaat ook naast.

Er is een offensief van Michelle over links. De bal gaat naar Annabel. Zij staat met de rug naar de goal en een vrouw in de rug. Ze draait en schiet, maar het is te moeilijk. Beter had zij de bal terug kunnen leggen op Zoey, die iets achter de bal gebleven is. Even later ontvangt Michelle de bal vlak voor het doel. Zij draait en schiet op doel. De keeper keert het schot.

Na een dik kwartier spelen in de tweede helft stuurt Zoey met een dieptepass Michelle weg. Zij loopt met de bal het strafschopgebied in en schiet de 5-0 in de verre hoek. In de tien minuten daarna scoort Monnickendam nog twee keer. Eerst is er nog een bal van achter uit, die via Nena bij Ilse voorin terechtkomt, maar voorlangs geschoten wordt. Daarna stoomt Zara alleen op naar voren. De keeper blijft op de doellijn staan en Zara schiet de bal in de korte hoek raak: 6-0. Kort daarop gaat de bal van Lotte naar Michelle, die de bal via de binnenkant van de tweede paal raak schiet: 7-0.

IJburg probeert de eer te redden door ook een goaltje mee te pikken en valt ook aan. Eerst gaat de bal naast. Even later komt IJburg er nog een keer doorheen. Elena pakt de bal knap, maar heeft 'm nog niet onder controle. IJburg kan echter niet weer gevaarlijk worden, want Elena duikt er in tweede instantie knap op en heeft de bal alsnog. Het zijn de laatste wapenfeiten van IJburg. In de laatse fase weet Monnickendam de score nog verder op te drijven. Zara is eerst weg over de rechterkant. De keeper komt uit, maar Zara tikt de bal er knap langs en maakt de 8-0. Er is nog een aanval van Michelle. Zoey, Isa Mara zijn mee ter ondersteuning, maar Michelle probeert het zelf en schiet over. Tot slot is er nog een aanval over veel schijven. De bal gaat van Zoey naar Lotte, door naar Michelle, die de bal teruglegt op Isa. Isa speelt de bal diep op Zara, die daarmee alleen voor de keeper komt. Zij maakt de 9-0 en maakt daarmee haar vijfde goal in de wedstrijd. Dan is het mooi geweest en fluit de scheidsrechter voor het eindsignaal.

Ook de nummers één en twee, Purmerland en Zaandijk, winnen vandaag overtuigend, ieder met 8-0 en dus verandert er niets in de top drie van de competitie. Volgende week zijn de meiden van de MO15-1 vrij. Daarna wacht de uitwedstrijd in en tegen Volendam. Volendam staat vijfde met 12 punten uit 6 wedstrijden, een wedstrijd minder dan Monnickendam heeft gespeeld. Monnickendam staat op 16 punten, dus zo makkelijk als de punten vandaag zijn behaald zal het vast niet worden over te weken.