• Zaterdag 11 september 2021

Wedstrijdverslag Monnickendam MO15-1 - DESS MO15-1

Vandaag de tweede bekerwedstrijd, thuis tegen DESS. Er wordt op het B-veld gespeeld, dus op echt gras vandaag.

Monnickendam krijgt geen tijd om op te warmen. DESS voetbalt vanaf de eerste minuut vooruit en creëert direct in de eerste paar minuten enkele kansen. Bij de eerste kans grijpt keeper Isa goed in. Monnickendam gaat in de tegenaanval, Michelle en Annabel doen een fraai één-tweetje, maar de bal naar voren is te hard en is voor de keeper van DESS. Direct volgen de volgende kansen voor DESS. Isa komt sterk uit haar doel en verijdelt de aanval en daarna bokst zij een voorzet knap weg. Een vierde kans geeft Isa echter geen gelegenheid om in te grijpen en na vier minuten voetballen treft de bal het doel: 0-1.

Monnickendam valt nu ook aan. Een voorzet van Zoey vanaf de linkerkant belandt in de handen van de keeper. De keeper brengt de bal weer in het spel en er volgt direct een aanval van DESS door het midden. De fysiek sterke spits laat zich niet van de bal zetten en kiest beheerst een hoek: 0-2.

DESS blijft aanvallen en zet Monnickendam onder druk. Een voorzet van DESS wordt knap weg gekopt door Faye. Kort daarop verdedigt Jill door het midden uit en lijdt Monnickendam balverlies. Het schot op doel is voor keeper Isa. Bij een volgende aanval doet Tess verdedigend goed werk en DESS moet genoegen nemen met een corner.

Dan komt Monnickendam weer wat van het doel af. Michelle verovert de bal op rechts en rent naar voren. Ilse is mee voorin. Zoey ontvangt de bal in de zestien meter, maar komt niet tot een schot op doel. Even later is er een voorzet van Anabel op Zara, maar zij raakt de bal niet goed en de bal is voor de keeper.

Dan drukt DESS Monnickendam weer in de verdediging. Isa raakt de bal niet goed bij een uittrap en DESS schiet gelijk op doel. Het schot gaat net naast. Wederom krijgt Isa de bal niet goed weg en kan DESS de bal opvangen. Weer wordt er gelijk op doel geschoten. Nu gaat het schot aan de andere kan maar net naast.

Nu komt Monnickendam er wel uit. Michelle valt aan en de bal gaat naar Ilse, die alleen op de keeper af gaat. Zij schiet de bal tegen de keeper. Uit de rebound krijgt Ilse een tweede schietkans, maar het schot gaat voorlangs en de keeper komt uit haar doel en kan de bal oppakken. DESS schakelt snel om en valt aan. De bal valt achter de verdediging en de spits kan ongehinderd raak schieten: 0-3.

Monnickendam valt wel aan, maar het zorgt meestal niet voor groot gevaar voor DESS. Jill verdedigt goed en speelt de bal naar Ilse op het middenveld. De bal gaat door naar voren, maar gaat uit. DESS krijgt de inworp.

Halverwege de eerste helft lijdt Monnickendam balverlies. DESS speelt direct snel naar voren en maakt de 0-4. Waar Monnickendam de aanvallen steeds niet goed kan doorzetten, gaat DESS nu zeer effectief met de kansen om. De spelers van DESS zijn fysiek sterker en ook op snelheid moet Monnickendam het vaak tegen DESS afleggen. Als DESS over rechts aanvalt is het Zoey die het niet kan bijbenen en de speler van DESS moet laten lopen. Dess schiet de bal in een hoge boog in de verre hoek en maakt de 0-5.

Monnickendam lijkt de eer te redden als Tess Ilse met een dieptepass in het strafschopgebied van DESS bereikt en Ilse de bal in het doel schiet, maar de vlag gaat omhoog wegens buitenspel. Dan is DESS weer aan zet. Een voorzet vanaf de rechterkant zet de spits vrij voor het midden van het doel en de bal wordt door het midden op doel geschoten. Isa kan er net niet aankomen en de bal treft doel: 0-6.

Michelle en Ilse proberen het nog één keer voor Monnickendam, maar DESS kan de bal eerst uit schieten en daarna loopt de bal over de achterlijn en mag DESS een doeltrap nemen. Dan is het rust.

In de rust is er een keeperswissel. Elena staat de tweede helft onder de lat.

Lana, Isabel en Isa zetten een aanval op vanaf het middenveld. De bal gaat via Lana naar Isa voorin, maar de pass is te hard.

De tweede helft is vijf minuten oud als een nonchalant schot van net buiten de zestien zomaar in de verre hoek valt: 0-7. DESS houdt Monnickendam veelvuldig op de eigen helft. Een uitval van Monnickendam bereikt Isa voorin net niet. Tess vangt de bal weer op en de aanval van Monnickendam wordt hervat, maar loopt dood. DESS neemt het spel weer over en valt aan. Een bal vanaf de linkerkant gaat voorlangs. Even later is een bal vanaf de rechtkant een eenvoudige vangbal voor keeper Elena. Een volgende doelpoging van DESS vanaf de linkerkant belandt op de paal.

Twaalf minuten na rust valt de bal in het strafschopgebied van Monnickendam. De spits van DESS kapt Jill uit en schiet hoog in het doel de 0-8 binnen.

Er volgend verschillende aanvallen van DESS, maar Monnickendam laat de koppies niet hangen en blijft zich weren. Elena komt goed uit haar doel en keert de inzet van DESS. Het schot uit de rebound gaat naast. Er is een schot schuin op doel, maar Elena dekt de korte hoek goed af en vangt de bal. Daarna is het Jill die goed doorvecht en de aanval afslaat ten koste van een corner. Dan geeft DESS weer even extra gas. Een strakke voorzet vanaf rechts zet de spits vrij voor het doel en zij schiet de bal knap in de hoek: 0-9.

Monnickendam blijft voetballen, ondanks de forse achterstand. De bal gaat naar Annabel op rechts. Zij schiet hoog naar de verre hoek, maar de bal gaat voorlangs. Na een lange bal door het midden heeft de spits van DESS vrije doorgang en de hoek voor het uitkiezen en wordt het ook nog 0-10.

In de laatste minuut valt Monnickendam nog één keer aan. De aanval strandt bij achterlijn aan de buitenkant van het strafschopgebied. Dan zit de tijd erop.

Ondanks de grote uitslag kunnen de meiden van Monnickendam het veld met opgeheven hoofd verlaten. Zij zijn blijven voetballen, maar het verschil in fysieke kracht en snelheid was te groot vandaag en Monnickendam moest in DESS haar meerdere erkennen.