• Zaterdag 9 februari 2019

Wedstrijdverslag IJburg AFC MO11-2 - Monnickendam MO11-1

Zaterdag 9 februari. De meiden van Monnickendam reizen af naar IJburg. Het waait. Het waait hard. Heel hard. De bal waait steeds dwars over het veld. Bij de penalties na de wedstrijd blijft de bal niet eens op de stip liggen.

De eerste minuten is het voor beide teams even wennen aan de harde wind.

Na enkele minuten spelen is er de eerste aanval van IJburg. Luna twijfelt voordat ze toch uitkomt en de bal gaat in het zijnet. Daarna kiest Monnickendam de aanval. Nena speelt zich knap vrij. Het schot wordt met de benen geblokt door de keeper. Jenny komt uit de rebound niet tot een schot op doel.

IJburg valt aan, maar Zonne verdedigt goed, waardoor Luna de bal eenvoudig kan oppakken. Het spel gaat redelijk gelijk op, maar als IJburg bij een volgende aanval met een overtal komt te staan, kan de bal toch langs Luna in de verre hoek worden geprikt: 1-0.

De teams zijn aardig aan elkaar gewaagd. IJburg is na de time-out iets sterker dan Monnickendam. IJburg heeft een verdedigster die overal op het veld te vinden is en zich niet opzij laat zetten. Een andere speelster van IJburg is ook bijzonder sterk aan de bal, is een goede pingelaar, maar heeft ook goed oog voor haar medespeelsters, die herhaaldelijk slim positie kiezen bij de tweede paal.

De spits van IJburg pingelt zich behendig vrij, maar Luna stopt knap. IJburg mag wel de corner nemen. Weer is het de pingelaar bij IJburg die de bal krijgt en nu wel weet te scoren: 2-0.

IJburg dringt nu aan, op zoek naar een grotere voorsprong. Na een voorzet vanaf rechts verkleint Luna haar doel goed en de inzet gaat naast.

Bij de laatste aanval van IJburg voor de rust raakt Lieve geblesseerd. De aanval loopt door en Luna stopt de bal. Dan kiest Monnickendam de aanval. Ananbel geeft de bal mee aan Nena. Zij schiet, maar de keeper van IJburg pakt de bal. Monnckendam krijgt nog een corner, maar kan hieruit niet voor gevaar zorgen.

Dan is het rust.

Direct na de rust gaat Monnickendam op zoek naar de aansluitingstreffer. Nena en Jenny vallen aan. Jenny schiet, maar lepelt de bal op de lat. Er volgen nog enkele aanvallen van Monnickendam, maar de meiden zijn te lief en IJburg laat zich de kaas niet van het brood eten.

IJburg overleeft de aanvallen van Monnickendam en valt nu zelf weer aan. De bal belandt eerst nog op de paal, maar daarna is het wel raak en wordt het 3-0.

IJburg gaat het niet meer weggeven. Zij spelen sterk en Monnickendam kan nog maar weinig voor gevaar zorgen. IJburg komt met een overtal voor het doel van Monnickendam, maar de bal gaat naast. Even later schiet IJburg op de paal. Luna stopt een volgend schot en een nieuwe doelpoging van IJburg gaat weer naast.

Na de time-out is het spelbeeld niet veel anders. Een hoog schot op doel van IJburg wordt knap door Luna over het doel getikt. Monnickendam komt toch enkele keren tot een aanval. IJburg verdedigt goed, maar ook Dana weet een aanval van IJburg knap te verijdelen.

Vijf minuten voor tijd krijgt Monnickendam de bal niet lekker bij het doel weg en kan IJburg profiteren: 4-0.

Monnickendam probeert in de laatste paar minuten de eer nog te redden. Annabel krijgt de bal voor het doel. Het schot belandt via de paal tegen de rug van de keeper. De bal gaat er bijna in, maar de wind houdt de bal voor de lijn.

In de laatste minuut vecht Jenny zich erlangs en schiet, maar de keeper vangt de bal en dan zit de wedstrijd erop.