• Zaterdag 7 september 2019
    Door: Peter Snel

Wedstrijdverslag Dynamo MO11-1 - Monnickendam MO11-1

Vandaag de bekerwedstrijd tegen Dynamo. Voor enkele meiden de tweede wedstrijd van vandaag, na de wedstrijd tegen Grasshoppers voor de MO13-1 eerder vanmorgen. Nena neemt plaats onder de lat.

Het spel gaat aanvankelijk aardig gelijk op. De eerste doelpoging is voor Monnickendam met een boogbal van Samantha vanaf de rand van de zestien meter. Daarna valt Dynamo aan. Dana verdedigt goed en de bal gaat naast. Ook een afstandsschot van Noa voor Monnickendam gaat naast. Daarna wordt de bal teruggelegd op Noa. Haar schot op doel mist kracht en de keeper van Dynamo kan de bal eenvoudig oprapen.

Na een kwartier spelen, speelt Dynamo de bal over de verdediging van Monnickendam. Dana kan het niet meer belopen en Dynamo gaat met twee speelsters op keeper Nena af. Nena duikt en tikt de bal knap naast. Monnickendam doet het kort daarna beter. Zoey passeert haar tegenstander rechts voorin en speelt de bal naar Annabel, die voor het doel staat. Annabel kapt haar tegenstander uit en scoort met links de 0-1.

Dynamo gaat op zoek naar de aansluitingstreffer en valt aan. Lana verdedigt mee en zet haar tegenstander met een schouderduw weg. De aanval loopt echter nog door. Nena komt uit en verkleint haar doel. De bal gaat naast. Dynamo dringt aan. Lana en Caitlin verdedigen goed. Dynamo schiet op doel. Monnickendam staat onder druk. Nena redt nog een keer met een goede duik, maar moet wel een corner weggeven.

Monnickendam komt er uit met Noa en Amy. Daarna is het Dynamo weer dat doorbreekt. De bal gaat maar net naast bij de tweede paal.

Vlak voor rust komt Dynamo langszij. Ze vallen aan over rechts. De bal treft in de verre hoek buiten het bereik van Nena het doel: 1-1.

Na de rust gaat Dana op doel. Monnickendam valt aan. Lana krijgt een goede schietkans, maar legt de bal af op Annabel, waar ze beter zelf had kunnen schieten. Daarna gaat een rollertje van Caitlin naast. Amy valt aan over rechts. Zij maakt een fraaie passeerbeweging en schiet op de tweede paal. De aanval loopt door. Amy maait nu over bal en Annabel schiet recht op de keeper. Monnickendam dringt aan en omsingeld Dynamo voor het doel, maar Dynamo houdt stand.

Daarna is ook Dynamo weer voorin te vinden. Floor verdedigt, maar lijdt balverlies. Het schot van Dynamo gaat in het zijnet. Bij een volgende aanval verdedigt Zoey. Dana duikt en klemt de bal.

Een uitbal van Nena gaat naar Annabel. Haar schot op doel wordt gekeerd en de bal komt bij Jill. Zij schiet hard op doel, maar de keeper van Dynamo redt. Even later is het toch raak voor Monnickendam. Zoey stuurt Annabel met een geplaatste dieptepass weg. Zij pikt de bal op en scoort in de korte hoek: 1-2.

Na de time-out staat Noa op doel. Dana valt aan en gaat het zestienmetergebied van Dynamo in. Dynamo verdedigt. Het levert Monnickendam een corner op. Daarna krijgt Dynamo een corner. Lana krijgt de bal niet lekker weg. Dynamo schiet naast. Zoey gaat mee naar voren. Annabel zet voor op Zoey. De keeper keert haar schot. Kort daarop zet Annabel vanaf de achterlijn van Dynamo wederom voor op Zoey. Zij verlengt de bal, maar deze gaat voorlangs.

Vlak voor tijd vallen Annabel en Nena samen aan. Een één-tweetje zet Annabel vrij voor de keeper en zij beslist de wedstrijd: 1-3.

Dynamo valt nog een keer aan. De voorzet gaat voorbij de spits en loopt over de achterlijn. Tot slot is er een lange bal van Zoey van achteruit, waarmee zij Annabel alleen op de keeper af stuurt. Haar schot belandt op de paal. Dan zit de wedstrijd erop en gaan de drie punten mee naar Monnickendam.