• zaterdag 10 februari 2018
    Wedstrijdverslag door Peter Snel
    Monnickendam MO11-1 - Huizen MO11-1
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Vandaag de eerste wedstrijd van de tweede seizoenshelft in de nieuwe competitie in de 3e klasse. De tegenstander van vandaag is Huizen, een tegenstander die de meiden van Monnickendam nog niet kennen.
    Monnickendam heeft vandaag een brede selectie. Er zijn recent wat speelsters bij gekomen en er zijn voldoende wissels, maar stil staan als wissel is vandaag geen pretje, want het is koud.
    De wedstrijd gaat van start. Huizen heeft licht de overhand en Monnickendam komt er maar moeilijk uit. Huizen vangt Monnickendam goed op op het middenveld. Na enkele minuten spelen is er de eerste doelpoging van Huizen, maar het schot gaat naast. Even later komt Huizen op over links, maar het schot op doel kan eenvoudig worden opgepakt door keeper Liz. In de zesde minuut worden de inspanningen van Huizen wel beloond: 0-1.
    Het tegendoelpunt geeft de meiden van Monnickendam een duwtje in de rug en zij doen een stapje extra om ook wat terug te doen. Er is een lange bal naar voren op Jenny. De keeper van Huizen twijfelt, maar komt dan alsnog op tijd uit haar doel. Jenny komt net te laat om de bal op te pikken.
    Het spel gaat nu op en neer. Huizen valt aan, maar het schot gaat recht op Liz, die de bal eenvoudig kan pakken. Nena komt tot een afstandsschot, dat de keeper met enige moeite weet te blokken. In de tegenaanval van Huizen hierna gaat de bal weer recht op Liz. Vijf minuten voor rust schiet Huizen wel gevaarlijk in de hoek, maar Liz weet knap te redden met een fraaie duik.
    In de laatste paar minuten voor rust gebeurt er nog een hoop. Huizen valt aan, komt vrij voor de goal en vergroot de voorsprong: 0-2. Daarna valt Huizen aan over links, passeert Anouk en schiet in de korte hoek, maar Liz weet de bal te pakken. Even later, als Huizen wederom de aanval zoekt, doen Zoey en Liz goed verdedigend werk. Zoey verdedigt, houdt de bal binnen en voorkomt zo een corner. Huizen zet voor, maar Liz grijpt goed in en Huizen komt niet tot een schot op doel.
    Monnickendam valt ook nog een keer aan. Floor en Luna vallen aan. Luna schiet op doel, maar de bal gaat naast. Huizen kiest gelijk de tegenaanval, rukt op en schiet hard in de linkerhoek: 0-3.
    Daarna is het rust.
    Na de rust trekt Huizen de wedstrijd nog meer naar zich toe. Het is te zien dat Huizen beter op elkaar ingespeeld is. Monnickendam is vaak niet brutaal genoeg en geeft Huizen te veel ruimte. Monnickendam mist soms de ervaring en het zelfvertrouwen in eigen kunnen.
    Al na twee minuten in de tweede helft lukt het Zoey niet om een schot te blokken en de bal glipt Liz door de handen: 0-4. Een schot van Huizen vlak hierna is nog wel een prooi voor Liz, maar de spits van Huizen heeft een goed schot en een volgende doelpoging gaat wel strak in de rechterhoek: 0-5.
    Huizen schiet nog eens buitenkant paal. Een aanval door twee spelers van Huizen wordt met moeite door Liz gepakt op de lijn. Daarna scoort Huizen toch weer: 0-6.
    Het hek is nu van de dam. Monnickendam komt er niet meer aan te pas en Huizen drukt door. Een voorzet vanaf rechts stuitert voor de goal over Liz heen. Huizen kan afronden: 0-7. Kort daarna volgt al de 0-8.
    Monnickendam probeert de eer nog te redden in een aanval van Floor, Jenny en Shantey. Shantey komt tot een schot, maar het gaat net naast. De doelpoging uit de tegenaanval van Huizen wordt hierna nog knap gepakt door Liz.
    5 minuten voor het eindsignaal staat Monnickendam te ver voor de goal. Huizen krijgt te veel ruimte en kan met twee speelsters op het doel af: 0-9.
    De honger van Huizen is nog niet gestild. Dana verdedigt, maar krijgt de bal niet lekker weg. De spits van Huizen neemt over en bepaalt de eindstand van de wedstrijd op 0-10.
    Meiden, hard gewerkt, maar het krachtsverschil was vandaag te groot.
    Volgende keer beter!