• Zaterdag 12 oktober 2019
    Door: Jan Slaats:

Wedstrijdverslag Monnickendam 1 - Zwaluwen HCSV 30 1
    Balsponsor: Wim Lievendag

Deze zaterdag kwam Zwaluwen 30 HCSV uit Hoorn op bezoek bij Monnickendam. Zwaluwen 30 speelt al jaren op een hoger niveau dan Monnickendam en kent het klappen van de zweep, dat lieten zij dan ook vanaf de aftrap duidelijk merken. Volop in de aanval om zo snel als mogelijk op voorsprong te komen en de Monnickendammers hadden in eerste instantie de handen vol om de aanvallen onschadelijk te maken.

Monnickendam kwam echter al na zeven minuten op voorsprong. Donny Reugebrink leidde deze goal in, dreef de bal op en bediende Kid Ronday op de linkerflank die de bal voortrok en bracht Tom Pruim in stelling. Deze rondde fraai af: 1-0. Tom scoorde daarmee zijn 75ste doelpunt voor Monnickendam en verdiende zijn derde ster als topscoorder aller tijden voor Monnickendam. Zwaluwen 30 kwam echter in de 20ste minuut langszij een afgeslagen bal werd in tweede instantie fraai binnen geschoten door invaller Joost Feld. Monnickendam kwam snel daarna alweer op voorsprong. Kid Ronday kopte een voorzet van Jeffrey Gits schitterend binnen: 2-1. En Zwaluwen liep weer achter de feiten aan. Zwaluwen voetbalde goed, maar Monnickendam was effectiever. Vlak voor rust was het weer raak voor Monnickendam. Donny Reugebrink was niet te houden met een rush soleerde hij vanaf de middenlijn en liet zijn hakken zien aan de Hoornaars en rondde af met een uitgemeten bal langs keeper Dirk Bakker: 3-1. Dit was tevens de ruststand.

De tweede helft begon zoals de eerste, een zwaluwen 30 op zoek naar een doelpunt, waardoor zij veel ruimtes weggaven aan de geslepen Monnickendammers, die dankbaar van de gelegenheid gebruik maakten. In de 50ste minuut was het weer raak voor Monnickendam. Uit een afgeslagen cornerbal kopte Mark Root snoeihard de 4-1 binnen. En het hield niet op. Na een uur spelen was het Jesse Braspenning, die keeper Dirk Bakker verschalkte met een schitterende lob. 5-1 En Zwaluwen 30 leek de genadeklap te hebben gehad, maar konden in de 65ste minuut toch nog iets terug doen. Doordat Monnickendam dacht hier een monster overwinning uit te halen werden zij achterin toch kwetsbaar en uit een snelle aanval van Zwaluwen 30 werd de 5-2 gescoord door Perry Vlasman. In de 85ste minuut scoorde Kid Ronday de 6-2 uit een strafschop. Vijf minuten voor tijd mocht Zwaluwen 30 nog een vrije trap nemen en deze werd op het achterhoofd van Zwaluwen 30 speler Pieter Koopman van richting veranderd en onhoudbaar voor Monnickendam keeper Dani Jesse Koster in het doel verwerkt: 6-3. De zevende goal voor Monnickendam kwam ook voort uit een vrije trap. Donny Reugebrink mocht aanleggen van zo een 25 meter en poeierde hem onhoudbaar de kruising in 7-3 en daarbij was ook de wedstrijd ten einde.

Volgende week moet Monnickendam op bezoek bij Huizen. Deze hebben nog 0 doelpunten tegen en staan boven aan het lijstje met 3 punten meer dan Monnickendam.