maandag 10 september 2018

Wedstrijdverslag Kadoelen sv. MO11-03 - Monnickendam MO11-1

Vandaag staat er voor de bekercompetitie een avondwedstrijd op het programma. De meiden van Monnickendam MO11-1 gaan op bezoek bij Kadoelen sv.

Vol zelfvertrouwen na de ruime overwinning afgelopen zaterdag op IJburg, neemt Monnickendam gelijk het initiatief. Al na drie minuten spelen, moet de keeper van Kadoelen in actie komen en bokst zij de bal van Shantey over. Maar twee minuten later opent Monnickendam alsnog de score. Floor speelt op links Jenny aan, die de bal voorzet op Shantey. Zij schiet raak en maakt de 0-1.

Kadoelen geeft zich echter niet zomaar gewonnen en Monnickendam kan slechts drie minuten van de voorsprong genieten. Daarna valt Kadoelen aan, vecht zich langs Zoey een maakt de gelijkmaker: 1-1.

Lange tijd blijft het gelijk. Uit een voorzet van Shantey lepelt Jenny de bal over het doel. Een schot van Shantey in de linkerhoek belandt op de paal. Maar na 22 minuten spelen worden de inspanningen van Monnickendam beloond. Na een spelhervatting vanaf de linkerkant weet Jenny te scoren in de korte hoek: 1-2. Vijf minuten later bouwt Monnickendam de voorsprong uit, als Jenny de bal voorzet op Shantey en zij de bal via de handen van de keeper in het doel schiet: 1-3.

Daarna vallen Floor en Shantey samen aan, maar de keeper van Kadoelen tikt het schot van Shantey over het doel.

Op slag van rust krijgt Monnickendam de bal achterin niet weg. Kadoelen profiteert en scoort de 2-3. Hierna is het rust.

Na rust komt Kadoelen er niet meer echt aan te pas. Een corner van Monnickendam gaat voorlangs. Nena kan net haar voet er niet tegen zetten.

Een kleine tien minuten na rust vraagt Shantey om de bal bij de tweede paal. Nena geeft knap voor en Shantey schiet knap in: 2-4.

Niet veel later is er een aanval van Kadoelen. Keeper Liz, gastspeler van vandaag, stopt de bal met de voet. Zoey maakt er vervolgens een corner van. Daarna valt Monnickendam weer aan. Jenny schiet, maar de keeper pakt de bal.

Tien minuten voor tijd houdt Shantey de bal net binnen. Zij schiet ver vanaf de zijkant van het veld. De bal glipt onder de keeper door en Jenny maakt het af bij tweede paal: 2-5. Slechts twee minuten later schiet Jenny, maar de bal smoort in de drukte voor het doel. Jenny pikt zelf bal weer op en scoort alsnog: 2-6.

Aan doelpunten is bij Monnickendam geen gebrek dit seizoen. In de laatste paar minuten is er nog een aanval van Kate en Zonne. Jenny krijgt vervolgens de bal voor haar voeten en maakt af: 2-7. Tot slot schiet Shantey van ver op doel. De keeper wil de bal wegschieten, maar schiet over de bal. De eindstand komt hiermee op 2-8.

Kadoelen sv. MO11-03 - Monnickendam MO11-1 10

Kadoelen sv. MO11-03 - Monnickendam MO11-1 8