• zaterdag 11 november 2017

Wedstrijdverslag VVM MO11-1 – De Meteoor sv MO11-1

Vandaag de wedstrijd tegen de koploper De Meteoor. De Meteoor voert met 5 wedstrijden gespeeld, 5 wedstrijden gewonnen, 69 goals voor en 0 tegen, onaantastbaar de ranglijst aan. Met gastspeelster Leyla in de gelederen en twee wissels vandaag gaat de wedstrijd van start.

Al in de eerste minuut komt De Meteoor tot een schot op doel. Liz weet de bal tot een hoekschop te verwerken.

Even later valt ook Monnickendam aan. Een schot van Nina kan door de keeper van De Meteoor met de voet worden gestopt.

De Meteoor heeft de overhand, maar Monnickendam biedt goed partij. Een schot van De Meteoor gaat net naast. Een volgende doelpoging komt op de lat. Het schot vanuit de rebound weet Liz rechts naast te tikken. De Meteoor dringt aan. Liz redt met haar voeten en kan de bal daarna klemvast pakken.

Na een klein kwartier spelen lijdt Monnickendam na een inworp op het middenveld balverlies. De Meteoor zet de spits gelijk vrij voor de goal en zij scoort: 0-1.

Een minuut later moet Liz zich uitrekken om de lob van De Meteoor nog net te kunnen pakken, maar even later is het toch weer raak: 0-2.

Vijf minuten voor rust krijgt De Meteoor vanuit een inworp een doelkans en scoort wederom: 0-3.

Monnickendam valt nog een keer aan en sleept hier een corner uit. De corner gaat echter hard voor de goal langs. De Meteoor pikt de bal op en valt gelijk aan. Nina weet een goal te voorkomen maar moet wel een corner weggeven. Dit is de laatste actie in de eerste helft en de meiden gaan de rust in.

In de tweede helft doet De Meteoor verwoede pogingen de score verder op te voeren, maar keeper Liz is vandaag in goede doen en weet De Meteoor het scoren vele malen te beletten. Zes minuten na rust komt de spits van De Meteoor goed op vanaf rechts en passeert Liz in de verre hoek: 0-4.

Na een kwartier in de tweede helft gaat een afstandsschot van De Meteoor eerst nog over, maar daarna, als de aanvoerder van De Meteoor alleen op keeper Liz af komt, gaat de bal er wel in: 0-5.

Leyla probeert de eer voor Monnickendam nog te redden. Na een lange rush langs de linkerkant komt zij voor het doel van De Meteoor. De keeper komt knap uit en weet Leyla het scoren te beletten.

De honger naar doelpunten is bij De Meteoor nog niet gestild. Zij vallen nog één keer aan en spelen het goed uit. De bal treft doel in de linkerhoek. Hiermee komt de eindstand op 0-6, wat gezien eerdere overwinningen van De Meteoor met uitslagen van 16-0 en 32-0 helemaal geen slecht resultaat is. Enkele ouders van De Meteoor langs de lijn laten weten dat Monnickendam het eerste team is dat goed weerstand heeft geboden en waar de meiden van De Meteoor niet even zomaar overheen walsten. Een compliment aan onze meiden! Hard gewerkt en goed gespeeld!